Just nu har vi tekniska störningar som påverkar möjligheten att bli medlem digitalt här på webbsidan. Tjänsten kan inte verifiera några personnummer. Vi jobbar på en lösning.  Vänligen återkom vid ett senare tillfälle och fullfölj din ansökan.

Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Utveckling av Mitt HSB ska göra det enklare för dig att vara styrelseledamot

18 januari 2019 Under första kvartalet 2019 lanserar HSB ett helt nytt digitalt gränssnitt: Mitt HSB. Nuvarande Mitt HSB får ny navigation, ny design, vissa nya funktioner och nytt redaktionellt innehåll. Anledningen till förändringen är att HSB vill erbjuda dig den bästa digitala servicen, nu och i framtiden, för alla våra kunder och medlemmar.

Målet är att ditt styrelsearbete ska bli väsentligt enklare och att tjänsterna i Mitt HSB ska vara självförklarande och hjälpa dig att fatta beslut. Mitt HSB är ett steg på vägen mot det bästa möjliga digitala verktyget i branschen. Det ska vara ditt stöd i styrelsearbete men även platsen dit boende vänder sig för att både kommunicera inom bostadsrättsföreningen och med HSB.

Tre största fördelarna med nya Mitt HSB

  1. Enklare navigation som gör att du hittar tjänsterna på en mer logisk plats och genom färre klick.
  2. Skapa dina egna genvägar på startsidan till de tjänster du vill nå direkt när du loggar in, till exempel om du hanterar överlåtelser ofta, kan du lägga den så du ser den högst upp på din startsida.
  3. Att kunna växla mellan roller. Möjligheten att välja separata vyer för privat (för dig som bostadsrättshavare) och styrelseroll eller byta mellan olika bostadsrättsföreningar (om du är styrelseledamot i flera olika bostadsrättsföreningen).

Bättre koll på ekonomin

Till en början kommer alla digitala verktyg (som till exempel felanmälan, överlåtelser och fakturahantering) du använder ofta som styrelseledamot att se likadana ut. Samtliga digitala tjänster kommer att göras om allt eftersom, ett i taget.

En tjänst som har förbättrats redan nu är de ekonomiska rapporterna (brf-info/webbinfo) som nu finns i form av överskådliga grafer direkt på startsidan när du loggar in. Designen för samtliga rapporter har gjorts om för att passa in i det nya gränssnittet, dock innehåller de samma funktioner som tidigare.

Få ut det mesta av Mitt HSB - uppmuntra era boende att logga in

En annan nyhet med Mitt HSB är att ni i styrelsen får möjlighet att publicera nyheter som era boende kan läsa. Det kan handla om information som ni inte vill lägga ut på den publika hemsidan, som till exempel problem med skadedjur eller inbrott. För att de kommunikationsutvägarna ska fungera fullt ut behöver era boende logga in för att kunna ta del av nyheterna.

Tips!
Uppmuntra gärna era boende att logga in på Mitt HSB med mobilt Bank-Id. Förutom att ta del av nyheterna ni i styrelsen publicerar kan de boende hämta sina avier för månadsavgiften, vilket är den vanligaste frågan som ställs till HSBs kund- och medlemsservice.

Hur har utvecklingen av Mitt HSB gått till?

Utvecklingen av nya Mitt HSB har skett i nära samarbete med dig som användare av gränssnittet. Vi har genomfört åtskilliga djupintervjuer, med olika roller hos HSB, där användarna är i olika åldrar och sitter i bostadsrättsföreningar som är olika stora. Det innebär att kunderna har varit med och beslutat om hur Mitt HSB ska se ut och fungera.

Vill du lära dig mer?

Om du som styrelseledamot vill lära dig mer om nya Mitt HSB är du varmt välkommen på föreläsning den 22 februari 08:00-09:00 eller 27 februari 18:00-19:00. Vi bjuder på fika, visar en demo och du får möjlighet att ställa frågor. Anmäl dig här.