Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan för boende i bostadsrätt

För bästa möjliga service, logga in i Mitt HSB för att göra felanmälan eller  beställning och se aktuell status för alla dina ärenden. 

Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 010-442 11 00.

Felanmälan i Mitt HSB

 

När ska jag göra en felanmälan?

En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas, eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.

Om du bor i en bostadsrätt kan besök av fastighetsskötaren medföra en kostnad. Innan arbetet utförs kan du givetvis få en uppskattning av kostnaden.

Vem kan göra en felanmälan?

Det är innehavaren av lägenheten (ej andrahandshyresgäster) som ska göra felanmälan gällande fel i lägenheten.

Följ ditt ärende i Mitt HSB

När du gör felanmälningar via Mitt HSB kan du se status och följa ditt ärende hela vägen från start till mål. 

forloppsindikator.jpg

Kan jag göra felanmälan utan att logga in i Mitt HSB?

Du som har skyddad identitet eller av annat skäl inte har möjlighet att logga in på Mitt HSB kan använda formuläret för felanmälan på vår hemsida. Önskar du personlig service går det även bra att kontakta Kund-och Medlemsservice via telefon, du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan. 

Till formuläret


Vill du prata med oss om felanmälan?

Ring oss då på 010-442 11 00.
Öppettider vardagar: 08:00-16:30
Öppettider torsdagar: 08:00-18:00
 

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.