För bästa möjliga service, logga in i Mitt HSB för att göra felanmälan eller beställning och se aktuell status för alla dina ärenden.
Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 010-442 11 00.
En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas, eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.
Om du bor i en bostadsrätt kan besök av fastighetsskötaren medföra en kostnad. Innan arbetet utförs kan du givetvis få en uppskattning av kostnaden.
Det är innehavaren av lägenheten (ej andrahandshyresgäster) som ska göra felanmälan gällande fel i lägenheten.
När du gör felanmälningar via Mitt HSB kan du se status och följa ditt ärende hela vägen från start till mål.
Du som har skyddad identitet eller av annat skäl inte har möjlighet att logga in på Mitt HSB kan använda formuläret för felanmälan på vår hemsida. Önskar du personlig service går det även bra att kontakta Kund-och Medlemsservice via telefon, du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan.
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.