En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas. För bästa möjliga service, logga in i Mitt HSB för att göra felanmälan eller beställning och se aktuell status för alla dina ärenden.
Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 010-442 10 10.
Det är innehavaren av lägenheten (ej andrahandshyresgäster) som ska göra felanmälan gällande fel i lägenheten.
Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av.
Kontakta oss via mejl för beställning av extra nycklar, låsbyte, trasiga brickor, borttappad tvättbokningscylinder eller liknande.
När du gör felanmälningar via Mitt HSB kan du se status och följa ditt ärende hela vägen från start till mål.
Du som har skyddad identitet eller av annat skäl inte har möjlighet att logga in på Mitt HSB kan använda formuläret för felanmälan på vår hemsida. Önskar du personlig service går det även bra att kontakta Kund-och Medlemsservice via telefon, du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan.