Rättigheter och skyldigheter

Att vara medlem i en bostadsrättsförening innebär rättigheter och skyldigheter. Att äga en bostadsrätt innebär att du äger rätten att bo i bostaden. Själva huset, eller husen, ägs av bostadsrättsföreningen som du är en del av. Vi har med andra ord INTE köpt äganderätt, istället har vi köpt nyttjanderätt till en lägenhet och medlemskap i föreningen.

Vårt gemensamma ägande medför många intressen som ska tillgodoses. Därför har vi en mängd bestämmelser och trivselregler. Föreningens stadgar reglerar vilket ansvar styrelsen respektive bostadsrättshavarna har. Mer regler hittas i dokumentet "Vem ska underhålla bostadsrätten" och en del går att finna här på hemsidan. Du bör/ska kontakta styrelsen om du är det minsta osäker.

Trivselregler

Vi har ett antal trivselregler att förhålla sig till och nedan kommer ett antal av dessa att fyllas på efterhand.

Detta är INTE tillåtet

• Pool eller badtunna
  • Parabolantenn
  • Tvätta bilen inne på området