A-Ö Snabbkollen

 

 

Aptus Home

  • Föreningens mobilapp för bokning av tvättstuga, grovtvätt, bastu och gym. Kontakta våran vicevärd så hjälper vi dig igång!

Avlopp/Blandare

  •  Hör av dig till fastighetsskötarna när du märker att det börjar rinna dåligt i avloppet eller om kranen droppar.

Bastu

  •  Bokas med porttaggen på bokningsenheten vid tvättstugorna eller via Aptus Home föreningens mobilapp.

Besöksparkering

  • Det finns inga fritt tillgängliga gästparkeringar inom området. Parkerande gäster hänvisas till gatuparkering längs Klunkens backe och parkeringen vid förskolan.
  • Gästparkering som hör till gästrummen finns. Parkeringskort lämnas ut i samband med bokning av rummen.

Boka tvättstuga/bastu

  • Görs på bokningsenhet utanför tvättstugorna i kvarterslokalen eller via Aptus Home föreningens mobilapp.

Bokhyllan

  •  I kvartershuset står en bokhylla där du kan ställa böcker du läst och låna med dig böcker. Med jämna mellanrum rensar vi i bokhyllan så att nya böcker får plats.

Brandskydd

  • Läs på fliken om Miljö här på webben eller på flik 6 i Lägenhetspärmen.

Bredband/TV

  • Föreningen är gruppansluten till Tele2s bredband.
  • Läs mer på fliken om Teknik här på webben.
  • Tele2 https://www.tele2.se/ Telefon Kundservice Privat 90 222.

 Cyklar

  • Varje år görs en inventering av cykelförråden. Meddelande skickas ut när det är dags.

 Expeditionstider

  • Måndagar 13.00 – 14.00 samt 17.00 – 18.00

 Fastighetsskötsel

  •  Har du frågor, kontakta fastighetsskötare, vicevärd eller styrelse.

 Felanmälan

  •  Felanmälan till Jättens fastighetsskötare på telefon 010-451 30 71 vardagar 07.00-16.00.
  • Vid akuta ärenden efter ordinarie arbetstid, 16.00-07.00 ring HSB Fastighetsjour 010-451 30 60.

Fonden för inre underhåll

  • Kontakta vicevärden under expeditionstid.

Garage/parkeringsplatser

  •  Kontakta vicevärden under expeditionstid.

Grillplatsen

  • Använd vår grillplats så ofta du vill. Glöm inte att städa efter dig.
  • Grillplatsen kan inte bokas.

Hemsida

Kvalitetssäkring

  •  Vår förening är kvalitetssäkrad, har du frågor kontakta styrelsen.

Kvarterslokalen

  • Bokas via vicevärden. Läs på fliken om ”Om föreningen” här på webben eller på flik 6 i Lägenhetspärmen.

Lekplatser

  •  Besiktigas regelbundet, om du ser något trasigt kontakta fastighetsskötarna eller vicevärd.

Miljöhus

  • Läs mer på fliken om Miljö här på webben eller på flik 8 i Lägenhetspärmen.

Lägenhetsnycklar

  •  Kontakta vicevärden under expeditionstid.

Portlåssystem

  •   Läs mer på fliken om Förvaltning här på webben eller på flik 10 i Lägenhetspärmen.

Renovera/bygga om

  • Kontakta vicevärd innan du gör större arbeten, se stadgarna. Läs mer på fliken om ”Om föreningen” här på webben eller på flik 3 i Lägenhetspärmen

Seniorlots

  • Du som har fyllt 65 år eller har en funktionsnedsättning och bor i Kalmar kommun kan få gratis hjälp med enklare tjänster i hemmet. Läs mer på Seniorlots
  • Bokning görs på telefon 0480-45 36 41 vardagar kl 09.00-10.00.

Sopsortering

  • Läs mer på fliken om Miljö här på webben eller på flik 8 i Lägenhetspärmen.

Styrelsen

  • Har möten ca tio gånger per år. Läs mer på fliken om Kontakt här på webben eller på anslagstavlan i trappuppgången.

Trädgårdstäppa

  • De som bor i lägenhet med tillgång till täppa har en separat överenskommelse med föreningen angående skötsel och underhåll. Läs mer på fliken om Förvaltning här på webben eller på flik 10 i Lägenhetspärmen.

Tvättstugor

  • Bokningsrutiner. Läs mer på fliken om ”Om föreningen” här på webben eller på flik 5 i Lägenhetspärmen.

Utelåst

  • Görs på telefon 0480-548 37 dagtid klockan 07.00-16.00.
  •   Klockan 16.00-07.00 ring HSB Fastighetsjour 010-4513060. Läs mer på fliken om ”Om föreningen” här på webben eller på flik 3 i Lägenhetspärmen.

Gästrum 

  •   Bokas via vicevärden. Läs mer på fliken om ”Om föreingen” här på webben eller på flik 5 i Lägenhetspärmen.