Aptus Home
- Föreningens mobilapp för bokning av tvättstuga, grovtvätt, bastu och gym. Kontakta våran vicevärd så hjälper vi dig igång!
Avlopp/Blandare
- Hör av dig till fastighetsskötarna när du märker att det börjar rinna dåligt i avloppet eller om kranen droppar.
Bastu
- Bokas med porttaggen på bokningsenheten vid tvättstugorna eller via Aptus Home föreningens mobilapp.
Besöksparkering
- Det finns inga fritt tillgängliga gästparkeringar inom området. Parkerande gäster hänvisas till gatuparkering längs Klunkens backe och parkeringen vid förskolan.
- Gästparkering som hör till gästrummen finns. Parkeringskort lämnas ut i samband med bokning av rummen.
Boka tvättstuga/bastu
- Görs på bokningsenhet utanför tvättstugorna i kvarterslokalen eller via Aptus Home föreningens mobilapp.
Bokhyllan
- I kvartershuset står en bokhylla där du kan ställa böcker du läst och låna med dig böcker. Med jämna mellanrum rensar vi i bokhyllan så att nya böcker får plats.
Brandskydd
- Läs på fliken om Miljö här på webben eller på flik 6 i Lägenhetspärmen.
Bredband/TV
- Föreningen är gruppansluten till Tele2s bredband.
- Läs mer på fliken om Teknik här på webben.
- Tele2 https://www.tele2.se/ Telefon Kundservice Privat 90 222.
Cyklar
- Varje år görs en inventering av cykelförråden. Meddelande skickas ut när det är dags.
Expeditionstider
- Måndagar 13.00 – 14.00 samt 17.00 – 18.00
Fastighetsskötsel
- Har du frågor, kontakta fastighetsskötare, vicevärd eller styrelse.
Felanmälan
- Felanmälan till Jättens fastighetsskötare på telefon 010-451 30 71 vardagar 07.00-16.00.
- Vid akuta ärenden efter ordinarie arbetstid, 16.00-07.00 ring HSB Fastighetsjour 010-451 30 60.
Fonden för inre underhåll
- Kontakta vicevärden under expeditionstid.
Garage/parkeringsplatser
- Kontakta vicevärden under expeditionstid.
Grillplatsen
- Använd vår grillplats så ofta du vill. Glöm inte att städa efter dig.
- Grillplatsen kan inte bokas.
Hemsida
Kvalitetssäkring
- Vår förening är kvalitetssäkrad, har du frågor kontakta styrelsen.
Kvarterslokalen
- Bokas via vicevärden. Läs på fliken om ”Om föreningen” här på webben eller på flik 6 i Lägenhetspärmen.
Lekplatser
- Besiktigas regelbundet, om du ser något trasigt kontakta fastighetsskötarna eller vicevärd.
Miljöhus
- Läs mer på fliken om Miljö här på webben eller på flik 8 i Lägenhetspärmen.
Lägenhetsnycklar
- Kontakta vicevärden under expeditionstid.
Portlåssystem
- Läs mer på fliken om Förvaltning här på webben eller på flik 10 i Lägenhetspärmen.
Renovera/bygga om
- Kontakta vicevärd innan du gör större arbeten, se stadgarna. Läs mer på fliken om ”Om föreningen” här på webben eller på flik 3 i Lägenhetspärmen
Seniorlots
- Du som har fyllt 65 år eller har en funktionsnedsättning och bor i Kalmar kommun kan få gratis hjälp med enklare tjänster i hemmet. Läs mer på Seniorlots
- Bokning görs på telefon 0480-45 36 41 vardagar kl 09.00-10.00.
Sopsortering
- Läs mer på fliken om Miljö här på webben eller på flik 8 i Lägenhetspärmen.
Styrelsen
- Har möten ca tio gånger per år. Läs mer på fliken om Kontakt här på webben eller på anslagstavlan i trappuppgången.
Trädgårdstäppa
- De som bor i lägenhet med tillgång till täppa har en separat överenskommelse med föreningen angående skötsel och underhåll. Läs mer på fliken om Förvaltning här på webben eller på flik 10 i Lägenhetspärmen.
Tvättstugor
- Bokningsrutiner. Läs mer på fliken om ”Om föreningen” här på webben eller på flik 5 i Lägenhetspärmen.
Utelåst
- Görs på telefon 0480-548 37 dagtid klockan 07.00-16.00.
- Klockan 16.00-07.00 ring HSB Fastighetsjour 010-4513060. Läs mer på fliken om ”Om föreningen” här på webben eller på flik 3 i Lägenhetspärmen.
Gästrum
- Bokas via vicevärden. Läs mer på fliken om ”Om föreingen” här på webben eller på flik 5 i Lägenhetspärmen.