Välkommen till Brf Lärkan i Växjö, Sandsbro!

I vår förening finns det 39 bostadsrätter fördelat på 81, 86 och 95 kvm, samt en hyresrätt på 62 kvm. I alla lägenheter finns det tvättstuga, kabel-TV och uttag till bredband (Comhem). Lägenheterna ligger på markplan och har en egen tomt på både fram- och baksidan, som man sköter själv. På baksidan finns det på de flesta husen en fin altan med tak. Carport med eluttag är standard och även ett förråd i direkt anslutning till lägenheten. På området hittar man lekplats, grönområden och cykelrum. Brf Lärkan har ett attraktivt läge några hundra meter från Toftasjön och Helgasjön. Det är ca 5 km till Växjö centrum dit vi har goda bussförbindelser. I närheten finns förskolor, låg- och mellanstadieskola, fotbollsplaner, tennisbanor mm. Fyllerydsskogen ligger strax intill och här kan man hitta både motionsspår och golfbana. Toftasjön och Helgasjön bjuder på fina badplatser och det finns också båtplats att hyra hos Sandsbro båtklubb. Två gånger per år (vår och höst) så är det en gemensam städdag på allmänningarna. Då är det lövräfsning och buskklippning som gäller, och detta avslutas alltid med en god fika. Finns det något bättre sätt att lära känna sina grannar?