Information från styrelsen 12 april 2021

19 april 2021 Om vad som gäller vid byte av vädringsfilter, fläktfilter, fel på ytterdörrar som inte stängs och om automatiska dörröppnare. Läs också info om egna planteringar hos de som bor på bottenvåningen och att pappersfakturor på hyresavier inte kommer att skickas ut efter årsskiftet.
Gula, lila och röda vårblommor i en trädgårdsrabatt

Vid behov av nya filter till vädringsfönstren, kontakta någon i styrelsen.

Filter till fläktarna är förbrukningsmaterial och inget som styrelsen tillhandahåller, det får man bekosta själv.

Fönster och Dörrtjänst har åtgärdat felen i 4 ytterdörrar och de ska nu fungera. Om det skulle uppstå nya problem med stängning eller något annat, hör av er till tekniskt ansvarig Tom.

Ni som bor på bottenvåningen och har egna planteringar utanför, det är ert eget ansvar att själva rensa ogräs och hålla snyggt.

Från och med årskiftet 2021/2022 kommer inte pappersfaktura på hyresavier att skickas ut per post. Man kan få fakturan antingen via e-faktura, e-post eller ansöka om autogiro. Hör av er till styrelsen eller Linda Karlsson på HSB-kontoret om ni behöver hjälp att ordna detta.

Automatiska dörröppnare kommer att tas bort på de ytterdörrar där det inte bor någon person som är knuten till kontraktet, kommunen vill inte ha dem tillbaka så fel och underhållskostnader på dessa blir då föreningens ansvar. Underhållet av automatiska dörröppnare ska betalas av den som innehar kontraktet, inte av föreningen.

 Styrelsen