Om föreningslokalen

Föreningslokalen är vår gemensamma mötesplats. Föreningsstämman hålls här och styrelsen har sina möten här.

Föreningslokalen och angränsande lokaler är utrustade med brandlarm. Brandskyddsutrusning, i form av brandfilt och brandsläckare finns uppsatta i direkt anslutning till lokalen. En nödutgång finns i bortre delen av lokalen.

Med en skjutdörr kan lokalen avgränsas i två sektioner, varje sektion har separat in-/utgång.

En ventilationsanläggning i ett angränsande rum förser lokalen med friskt luft, ventilationen kan styras från lokalen.

Boende i Räppehem kan hyra lokalen för privata arrangemang. Bokning görs hos föreningslokalens ansvarige. En avgift på 100 kr/hyrtillfälle tas ut.
På anslagstavlan i gemensamlokalen finns en kalender med aktuella bokningar.
OBS! Att själv skriva in sig i kalendern gäller inte som bokning.
All bokning skall ske genom föreningslokalens ansvarige.
Alla boende i Räppehem får nyttja lokalen men bokning får bara göras av bostadsrättsinnehavare, denne ansvarar för att ordningsreglerna följs och att skador på inventarier, som uppstått genom uppenbar vårdslöshet ersätts ekonomiskt till föreningen.

Ansvarig för Föreningslokalen, där du bokar lokalen är:
Kjell Svensson
Hökaregränd 1B. Tel: 070-874 3138
Epost:Kjell Svensson

Ordningsregler finns uppsatta i lokalen.
De som hyrt lokalen skall städa efter sig, städutrustning finns i städskrubben.

Avdelning för möten, konferenser, musik/TV/film

Lokalen har en fullt utrustad mötes- och konferensavdelning med whiteboard, overheadapparat m.m.
Möjlighet finns också att kolla på TV eller DVD-film. DVD-spelaren har även karaokefunktion.
Det finns också en musikanläggning med CD-spelare.

Bar och Köksavdelning

Lokalen har en modernt utrustad köksavdelning med spis, mikrovågsugn, kyl och frys, kökstillbehör, porslin, kaffekokare m.m.
I anslutning till köket finns även en bar.

Konferens- och mötesavdelningen
    Köksavdelningen med Baren