Grannsamverkan

I Räppehem har vi grannsamverkan för ökad trygghet och säkerhet

Räppehem grannsamverkan bedrivs i samarbete med närpolisen, vilket bl.a innebär att vi är en del i deras nätverk av grannsamverkansprojekt runt om i vår region och vi får då ta del av information om händelser som kan vara intressanta även för vår förening.

Räppehem grannsamverkansprojekt är både ett lokalt och socialt nätverk där vi boende försöker ha ett vakande öka på onaturligheter i vårt område och i vår närhet, grannar emellan. Grannsamverkan handlar också om att bry sig om varandra, grannar emellan, att inte lämna någon utanför gemenskapen.

De flesta boenden i Räppehem är med i projektet, det är helt frivilligt men desto fler vi är desto bättre fungerar det, dessutom helt kostnadsfritt för oss medlemmar. En person i vår förening är utsedd som kontaktperson mellan projektets medlemmar och närpolisen. Du som nyinflyttad blir snart inbjuden att vara med.
Skyltar om grannsamverkan finns uppsatta i anslutning till alla infarter till gränderna, klisteretiketter har delats ut till hushållen för att sättas på dörrar och fönster.

Alla medlemmarna i Grannsamverkansområde Räppehem har listats med telefonnummer, grändadresser och e-postadresser, listan har delats ut till medlemmarna och till polisen. Då och då får vi mail från polisen, via vår kontaktperson om händelser och iakttagelser i regionen.