Hemförsäkring

Det är viktigt att du har en hemförsäkring som ersätter skador på din lösa egendom om det skulle hända något.

För att även få ersättning för vissa skador på ytskikt (tapeter, målarfärg, kakel i bad och kök, med mera), samt vitvaror och fast installerade hushållsmaskiner måste det även finnas en bostadsrättstilläggsförsäkring, som är ett tillägg till hemförsäkringen..

En förmån med att bo i Räppehem är att föreningen tecknat en gemensam bostadsrättstilläggsförsäkring med Länsförsäkringar. du behöver alltså inte ha en egen bostadsrättstilläggsförsäkring, detta gäller oavsett vilket försäkringsbolag du har din vanliga hemförsäkring i.

Bra att veta är att föreningen har en övergripande fastighetsförsäkring som ersätter skador på själva byggnaden inklusive fasad, bjälklag, fundament samt vatten- och avloppsstammar, och dylikt.