Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Sidensvansen är en småhusförening belägen i Öjaby/ Växjö kommun.

Föreningen består av 16 grupphus med vardera 4 bostäder i varje länga. Fördelat på 36 tvåplans och 16 enplans bostäder. Samtliga bostäder har en bit mark av skiftande storlek vilken innehas med nyttjanderätt. Som medlem i föreningen har du stora möjligheter att påverka ditt boende. Du kan även förvänta dig att fastigheterna hålls i ett gott skick. Ramverket för underhållsansvar finns beskrivet i föreningens stadgar, samt ett separat dokument avseende skötselföreskrifter av mark. Styrelsens målsättning är att i möjligaste mån hålla sig uppdaterad när det gäller ny teknologi etc. som är till gagn för medlemmarna.

Föreningen är medlem i HSB Sydost.