Välkommen till HSB Brf Strandsnäckan i Växjö!

HSB Brf Strandsnäckan i Växjö är beläget alldeles intill Växjösjön och är byggd i två husrader. Den nedersta radens hus ligger endast några tiotal meter från Växjösjöns strand.

Lägenheterna är byggda i två plan med stor balkong på övervåningen och altan i markplanet längs med hela husets kortsida mot sjön.

Bostadsrättsföreningen består av 25 st lägenheter i form av Souterängkedjehus mellan Teleborgsvägen och Växjösjön. Lägenheterna är uppdelade i 6 huskroppar fördelade i två
parallella rader med angöringsväg emellan. Lägenheternas storlek varierar mellan 90 och 138 m2.

Bostadsrättsföreningen bildades 1990 och var då ett första försök där lägenhetsinnehavaren fick vara med och utforma lägenheten med såväl storlek som rumsfördelning och materialval vilket innebär att samtliga lägenheter är olika.

Föreningen satsar på en miljöanpassad livsstil med egen källsortering och kompostmaskin.

Vår ekonomi är god och vi har en bra framförhållning med underhåll och förbättringar.

Följ gärna med på en promenad runt Växjösjön genom att hämta och läsa den bifogade filen - Strandsnäckan.pdf !