Första spadtag för HSB brf Prisma i Mölndal

29 maj 2024

HSB brf Prisma i Krokslätt Mölndal byggstartar officiellt den 31 maj genom ett ”första spadtag” på tomten. Under ceremonin kommer bl.a. representanter från HSB och arkitekten berätta om hur projektet växt fram, hur området kommer att gestalta sig och givetvis får vi bevittna när det obligatoriska ”första spadtaget” tas.

Det första symboliska spadtaget för HSB brf Prisma tas fredagen den 31 maj kl 11:30-12:30. Spadtaget är både en markering och ett tillfälle att fira att projektet nu officiellt byggstartar. På plats under spadtaget finns totalentreprenören Wästbygg Gruppen, kommunalråd i Mölndal, David Blücher vd på HSB Mölndal, arkitekten och bostadsrättsköpare. Ceremonin genomförs på brf Prismas mark och i samband med detta bjuds på en lättare lunch.

– Det är ett efterlängtat ögonblick att få sätta spaden i marken för HSB brf Prisma och markera starten för detta spännande projekt. Tillsammans med Wästbygg Gruppen kommer vi att skapa unika och fantastiska bostäder för våra medlemmar, säger David Blücher, vd på HSB Mölndal.

Lägenheterna i brf Prisma omfattar 1 - 4 rum och kök mellan 35 – 109,5 kvm med spännande vinklar och takhöjder som ger en härlig variation av olika lägenheter. Vissa med loft och andra i etage. Genomtänkta planlösningar med generösa förvaringsmöjligheter och härliga balkonger eller uteplatser. Brf Prisma har en fin placering med sitt lugna men samtidigt centrala läge på Kämpegatan i Mölndals norra delar.

Bostadsrättsföreningen förses utomhus med en skyddad innergård och inomhus ett aktivitetsrum som vi ser som en naturlig mötesplats för föreningens medlemmar. Här finns spolplats som kan användas för allt från att skölja av golfklubbor till leriga hundtassar. Det kommer även vara möjligt att till exempel meka med cykeln eller bara sätta sig ner en stund. Föreningen får en föreningslokal med pentry och WC/dusch som kan användas för coworking, kalas, styrelsemöten eller varför inte övernattning för långväga gäster. Föreningen får även en inbjudande och ljus tvättstudio i anslutning till aktivitetsrummet. Brf Prismas får sedumtak och här byggs ett miljörum för källsortering. I garaget som ligger under husen framtidssäkras parkeringsplatserna med med ett antal laddplatser.

Om första spadtag
      Press är varmt välkommen till byggstarten/”första spadtaget”.
      Plats: byggarbetsplatsen vid Kämpegatan 5-7, Mölndal.
      Datum och tid: fredagen den 31 maj, klockan 11:30-12:30.
      Medverkande: totalentreprenören Wästbygg Gruppen, kommunalråd i Mölndal, David Blücher vd på HSB Mölndal samt bostadsrättsköpare.

Kontaktpersoner:
      David Blücher, VD på HSB Mölndal, 031–77 68 420, david.blucher@hsb.se
      Joel Einemark, Projektchef på HSB ProjektPartner, 010-44 20 156, joel.einemark@hsb.se

Om HSB brf Prisma
      Upplåtelseform: Bostadsrätt