HSB Östergötland i Linköping flyttar in till city

05 juni 2024

HSB Östergötland har beslutat att efter 43 år lämna sina nuvarande lokaler i Tannefors och flytta sin verksamhet till nyrenoverade lokaler på Ågatan 31 i Linköpings city. Ett hyresavtal har tecknats med fastighetsägaren Centria som i samarbete med HSB Östergötland kommer att renovera och anpassa lokalerna till den nya verksamheten.

-Ett av HSBs viktigaste kärnvärden är att vi skall vara lokala och lättillgängliga. Med vår nya lokalisering mitt i city finns vi där våra medlemmar rör sig. På så vis hoppas vi på att skapa en naturlig mötesplats för våra medlemmar och kunder, säger Anders Stjärnberg, vd på HSB Östergötland.

En viktig faktor vid val av ny lokal har varit att främja hållbarhet över tid. De nya lokalerna underlättar ett hållbart resande då man på bara 5 minuter tar sig till resecentrum dit all kollektivtrafik går. Man kan också lätt ta sig till kontoret via någon av stadens alla cykelbanor.

- I över hundra år, ända sedan HSB grundades 1923, har HSB varit med och tagit ansvar för samhällsutvecklingen. Genom att etablera oss i Linköpings hjärta kommer vi fortsätta bidra till stadens utveckling, en levande stadskärna och aktivitet i stadens vardagsrum, fortsätter Anders.

Under hösten kommer lokalerna på Ågatan 31 att renoveras och byggas om för att anpassas för verksamheten. Flytten beräknas ske under kvartal ett 2025.

- Vi ser verkligen fram mot den kommande flytten. Förutom att vi blir ännu mer hållbara och tillgängliga för våra medlemmar och kunder skapar de nya lokalerna goda förutsättningar att modernisera våra arbetssätt. Vi blir en ännu bättre samarbetspartner och leverantör och ökar vår attraktivitet som arbetsgivare, avslutar Anders.