HSB MälarDalarna får ansvar för Kumla, Askersund och Hallsberg

24 juni 2024

För att skapa större kund- och medlemsnytta i Sydnärke har HSB MälarDalarna och HSB Östergötland beslutat att överlåta ansvaret för verksamheten i området till HSB MälarDalarna. Förflyttningen ger en mer lokal anknytning då ett av HSB MälarDalarnas tre regionkontor finns i Örebro.

Styrelserna för de båda HSB-föreningarna har kommit överens om att HSB Östergötlands verksamhet i Askersund, Hallsberg och Kumla ska övergå till HSB MälarDalarna. Detta innebär att alla kunder, medlemmar och medarbetare från HSB Östergötland nu blir en del av HSB MälarDalarna.

Syftet med överlåtelsen är att förbättra kundnyttan och säkerställa att medlemsföreningarna inom området får bästa möjliga förutsättningar för att utveckla sina bostadsrättsföreningar, känna sig trygga och kunna bygga starka relationer med sin HSB-regionförening.

Verksamhetsöverlåtelsen kommer att ske den 1 oktober 2024.

"Vi på HSB MälarDalarna ser med glädje fram emot denna möjlighet att utöka vår verksamhet och närvaro i Örebro län. Vi är övertygade om att det kommer att gynna både våra befintliga kunder och de nya kunderna i Sydnärke," säger Maria Engholm, vd HSB MälarDalarna.

HSB MälarDalarna och HSB Östergötland arbetar tillsammans för att säkerställa en smidig och välkomnande övergång för alla berörda medlemmar, kunder och medarbetare.

För mer information, vänligen kontakta:
Maria Engholm, vd HSB MälarDalarna, 070-239 92 07, maria.engholm@hsb.se

hsb mälardalarna