HSB SÄLJSTARTAR 48 BOSTADSRÄTTER I CENTRALA SKELLEFTEÅ

15 oktober 2024

Intresset för bostadsrätterna i brf Polaris som ligger mitt i stan och blir granne med Sara kulturhus och Guldtorget är stort och totalt har fler än 1300 personer anmält intresse för projektet. Torsdagen den 17 oktober startar HSB försäljningen av bostäderna i ett av de två husen om 48 av totalt 95 nybyggda bostadsrätter, om 1 - 5 rum och kök. Bygglov är beviljat och inflyttning beräknas ske kvartal 4, 2027.

Förutom ett attraktivt centralt läge får bostadsrättshavaren en bekväm och tilltalande bostad med alla de smarta och moderna funktioner samt goda materialval med en stil och kvalitet som är hållbar över tid. De två husen har självklart hiss och bostadsrättshavarna får tillgång till garage, övernattningslägenhet, bastu och relaxavdelning samt en skyddad grönskande innergård med växthus, pergola, boulebana, grillplats, gungor och sandlåda. Här finns alla förutsättningar att leva ett bekvämt liv med ett rikt innehåll.

- Med brf Polaris fortsätter vi att utveckla Skellefteå stad, säger Mattias Lundström, vd HSB Norr. De nya bostadshusen är ritade för att dels erbjuda riktigt bra bostäder, dels för att smälta in väl i stadsbilden.

Brf Polaris omfattar 95 bostadsrätter om 1 - 5 rum och kök och blir en oas mitt i stadspulsen, i samma kvarter som det anrika posthuset i centrala Skellefteå. Lägenheterna får noggrant genomarbetade planlösningar med goda materialval, bra ljusinsläpp och förvaringsmöjligheter. Samtliga lägenheter får balkong eller uteplats.

HSB arbetar för en hållbar utveckling genom att bygga sunda, resurssnåla och energieffektiva bostäder. På en del av taken sätts solceller som bidrar till både lokal förnybar elproduktion och en lägre månadskostnad. I garaget installeras flertalet laddstolpar för elbil och resterande förbereds för installation. Hela projektet kommer sedan att certifiera enligt Miljöbyggnad.

Om säljstarten:
    Press är varmt välkommen till säljstarten, anmälan görs här.
    Plats: Wood Hotel, Skellefteå.
    Datum: Torsdagen den 17 oktober.
    Medverkande: Representanter från HSB och Svensk Fastighetsförmedling.

Kontaktpersoner HSB:
    Mattias Lundström, vd HSB Norr, 070-313 36 00, mattias.lundstrom@hsb.se
    Christofer Boman, projektchef, HSB ProjektPartner, 070-655 01 42, christofer.boman@hsb.se

Kontaktpersoner försäljning:
    Niklas Lohman, Fastighetsmäklare, Svensk Fastighetsförmedling, 070-261 21 04, niklas.lohman@svenskfast.se
    Mikael Berggren, Fastighetsmäklare, Svensk Fastighetsförmedling,070-360 73 64,mikael.berggren@svenskfast.se

Om HSB brf Polaris:
    Upplåtelseform: Bostadsrätt