Mitt HSB är navet för alla digitala tjänster mot kunder och medlemmar. En intuitiv plattform där användarens roll lägger grunden för vilka tjänster den inloggade ska kunna ta del av. Dessutom är Mitt HSB en responsiv plattform, vilket innebär att tjänsterna fungerar lika bra att använda på mobilen och surfplattan som på datorn. Inom ramen för Mitt HSB utvecklas nya tjänster löpande för att hjälpa bostadsrättsföreningarna att förenkla och effektivisera styrelsearbetet. Under året har två förbättrade tjänster lanserats, en för dokumenthantering och en för hantering av fakturor.
Säkerhet och hållbarhet är ledord i den nationella samordningen för IT som finns inom HSB. Från lokala servrar har vi flyttat vår datalagring till molnbaserade tjänster. Samtliga medarbetare har genomgått utbildningar i IT-säkerhet.
Utöver digitaliseringen som sker på nationell nivå, fortsätter vi lokalt med utvecklingen av vårt CRM-system. Detta innebär i vissa fall nya kontaktvägar in till oss. Systemet ska bidra till ökad servicenivå och effektivitet vid kundmötet och har medfört att vi internt har sett över våra arbetssätt och förbättrat våra rutiner.