Om du vill hyra eller låna ut din lägenhet ska du ansöka om styrelsens godkännande. Ansökan ska vara skriftlig. Du ska ange vilken tidsperiod ansökan avser, varför du vill hyra ut samt namn, personnummer och kontaktuppgifter på den som ska bo i lägenheten. Vidare vill vi veta hur man kan nå dig under uthyrningsperioden. Tänk på att vara ute i god tid med din ansökan, minst 6 veckor före uthyrningsperioden, då styrelsen sammanträder ca 10 gånger om året.
Föreningens stadgar tillåter ett uttag av en andrahandsuthyrningsavgift. Detta medför att avgiften för andrahandsupplåtelsen, (10% av ett PBB på årsbasis) kommer att faktureras med en 12-del av beloppet varje månad.
Ytterligare information finns i filen "Riktlinjer andrahandsupplåtelse" nedan. Dessutom en blankett som du kan använd vid ansökan om uthyrning. Du är som bostadsrättsinnehavare även skyldig att tillse att din andrahandshyresgäst blir informerad om våra ordningsregler, men tänk på att det fortfarande är ditt ansvar om något skulle hända under uthyrningsperioden.
OBSERVERA!
Enligt styrelsebeslut fattat 25/3 2021 är det inte längre möjligt för andrahandshyresgäst att boka föreningens Bastu och Föreningslokal. Dessa är bara till för föreningens medlemmar.