Felanmälan

Allmänna fel och brister
Anmälan under ordinarie arbetstid måndag - fredag (08:00–16:00) görs skriftligen via mail till styrelsen, fiolbackenhsb56@gmail.com. Ange namn, adress, kontaktuppgifter och vad ditt ärende gäller.

Akuta fel efter ordinare arbetstid
Kontakta i första hand någon i styrelsen. I andra hand kan man kontakta färeningens fastighetsskötare Sweax (jour) på 018 651 280. Sweax avgör om felanmälan är av akut karaktär eller inte. 

Felanmälan hissar
Felanmälan ska göras till Carola Wallin, 0705 277 817. Sitter man fast i hissen ska man använda nödtelefonen som finns i hissen. Man kopplas automatiskt till KONE för vidare hjälp. 

Felanmälan parkering/garage
Kontakta ansvarig, Vanik Beigi Massihi, 0793 031 786 eller fiolbackenhsb56@gmail.com.

Felanmälan skadedjur
Vid problem med skadedjur kan du kontakta Anticimex, 075 245 10 00 eller https://www.anticimex.se/formular/skriv-till-oss.

 

Felanmälan nycklar/dörrar
Kontakta styrelsen via mail, fiolbackenhsb56@gmail.com.

Om du tappar bort dina nycklar eller behöver komma in i din lägenhet kan du ringa Certego, 020 24 00 00. Detta får du som medlem bekosta själv. Vid jour kan det kosta allt från 3 000 kr till 10.000 kr beroende på typ av ärende. Detta får du betala själv direkt via faktura av Certego. Ring styrelsen om du är osäker. 

 

Felanmälan inuti lägenheten
Föreningens fastighetsskötare Sweax hjälper till med att avhjälpa fel och brister inuti bostaden. Detta får du dock oftast bekosta själv eftersom föreningen ansvarar för det yttre driften och underhållet av fastigheten medan medlemmarna snavsrara för den inre driften och skötseln av sin lägenhet. Kontakta styrelsen om du är osäker.