Bredband & telefoni

Sedan 2014 gäller ett gruppanslutningsavtal med Telenor (fd bredbandsbolaget). Detta innebär att föreningen betalar den fasta månadsavgiften för tjänsterna som ingår i gruppanslutningen, Bredband 100Mbit och Telefoni mini. 

För att ta del av gruppanslutningen behöver du beställa de önskade tjänsterna. Eftersom detta är ett HSB-hus så bjuder Telenor på startavgiften för tjänsterna. Om du flyttar kontaktar du själv kundservice för att flytta med eller säga upp dina tjänster. Tänk på att det kan ta upp till en vecka att få den utrustning du behöver. 

Beställ önskade tjänster hos Telenor kundservice 020-222 222. Eller via https://www.telenor.se/handla/bredband/om/ 

Support av bredband hos Telenor finns här.

Är du redan kund på tjänster som ingår i gruppavtalet så förs du automatiskt över till de nya avtalade priserna. OBS! Det är endast de tjänster som du redan har som förs över automatiskt, om du saknar någon tjänst kontaktar du kundservice. Har du gjort personliga val/uppgraderingar av tjänsterna kommer du fortsättningsvis bara att betala mellanskillnaden. Har du en anslutning via telejacket kontaktar du kundservice så hjälper de dig enkelt över till fibertjänsten. 

Du kan enkelt köpa till de tjänster som du saknar i gruppanslutningen. Vill du uppgradera till en högre hastighet på bredbandet eller lägga till digital-tv så kontaktar du Telenors kundservice. Som gruppansluten kund får du fördelaktiga priser. 

Det finns även möjlighet att beställa bredband från Tele2. Vilket ni kan göra här eller på 90-222.