HSB Portalen

 

 

HSB Uppsala och Upplands Boservice AB har tillsammans lanserat en elektronisk tjänst som heter HSB Portalen. Under hösten kommer vi börja introducera ett mindre antal bostadsrättsföreningar för att testa tjänsten och ge synpunkter på innehåll och funktioner. Er förening har valts ut som en sådan testförening. Vi hoppas nu att er feedback ska hjälpa oss att utveckla Portalen till en tjänst som blir till mesta möjliga nytta för både er och oss.

Ett brev med inloggningsuppgifter att skickas ut till samtliga boende i föreningen. Medlemmar kommer att kunna logga in i Portalen och där hitta uppgifter om sitt boende och eventuellt bosparande. Då ni har er ekonomiska förvaltning hos Upplands Boservice AB går det också att hitta uppgift om OCR-nummer om någon har tappat bort sin avgiftsavi. Viktig information till de boende kan läggas upp både av styrelsen och av förvaltaren, t.ex. vad som gäller vid ombyggnation eller andrahandsupplåtelse. Boende kan också enkelt få tillgång till blanketter för exempelvis ansökan om utbetalning av inre fond eller för andrahandsupplåtelse.

Vi ser fram emot att få lansera den här tjänsten som vi tror kommer förenkla både styrelsens och de boendes vardag. Har ni frågor om Portalen är ni välkomna att höra av er till vår kvalitetssamordnare Anna van der Merwe på anna.vandermerwe@uppsala.hsb.se eller 018-18 01 45. Feedback lämnas till antingen Anna eller vår IT-chef Peter Loboda på peter.loboda@uppsala.hsb.se eller 018-18 01 66.

Med vänliga hälsningar
HSB Uppsala och Upplands Boservice AB