Från och med 1 juli 2013 kommer du som boende i en bostadsrättsförening som förvaltas av Upplands Boservice AB att kunna anmäla dig till e-faktura för de avgiftsavier som du får från oss. E-fakturatjänsten innebär att du kan få din avgifts- eller hyresavi direkt till din internetbank istället för en utskriven avi via posten.
E-fakturatjänsten är tillgänglig från och med 1 juli 2013 vilket innebär att det är först efter denna tidpunkt som du kan anmäla dig till e-faktura. Anmälan sker i din internetbank. Om du har frågor hur du anmäler dig till e-faktura ber vi dig kontakta din internetbank.
De avier som du fått hemskickat till dig via posten ska du använda vid betalning. Om du får tre avier vid varje aviseringstillfälle (kvartalsvis avisering) kan du få elektroniska avier (e-faktura) till din internetbank tidigast i september. Om du istället får en avi vid varje aviseringstillfälle (månadsavisering) kan du få din första elektroniska avi till din internetbank tidigast i juli. Observera att om du inte anmäler dig till e-faktura så fortsätter du att få avierna som vanligt via posten. Så länge som du får avier hemskickat till dig ska du använda dig av dessa vid betalning.
Har du autogiro så kommer även det att fungera som tidigare.
Om du har några frågor med anledning av ovanstående är du välkommen att kontakta oss på 018-18 74 02 eller hyresavd@boservice.se.
Fördelarna med e-faktura är många, bl.a:
• Du kan enkelt läsa och betala räkningar var du än befinner dig
• Inga kuvert som kan försvinna i posten
• Det långa OCR-numret är redan ifyllt
• Månadsräkningen sparas digitalt i din internetbank
• Du gör en liten insats för miljön
Vi hoppas att så många som möjligt väljer att anmäla sig till e-fakturatjänsten eftersom detta bidrar till att minska vår miljöbelastning i form av pappersutskrifter och transporter.
Med vänlig hälsning
Hyresavdelningen
Upplands Boservice AB