Kontakt

Felanmälan

För fel i bostaden eller fastigheten ska du kontakta Bredablicks förvaltning via hemsidan https://bredablick.phmdigital.se/ eller på tel: 010 - 177 59 00. Om du felanmäler via länken kommer du till Bredablicks felanmälanportal. Där kan du välja om du vill logga in med BankID eller inte. Loggar du in med BankID har du möjlighet att följa ditt ärende/felanmälan.

Du kan även kontakta föreningens förvaltare Fabian Blidborg via fabian.blidborg@bredablickgruppen.se. Tänk på att lämna tillräckligt med detaljer för att en extern part skall förstå exakt vad och var anmälan avser.

Åtgärder som ligger på bostadsrättshavarens underhållsansvar (se stadgar/gränsdragningslista) eller beror på handhavandefel kommer att faktureras till bostadsrättshavaren.

Vid akuta fel utanför kontorstider: Ring Bredablicks förvaltning på telefonnummer: 010 - 177 59 00.
Akuta fel är sådant som innebär risk för omedelbar skada på person eller fastigheten. Är ditt ärende inte akut kan du komma att bli debiterad för utryckningen. Vid icke-akut ärende, ring istället nästkommande vardag eller lägg in en felanmälan via Bredablicks hemsida https://bredablick.phmdigital.se/

Hiss, anmälan görs till KONE tel 0771-50 00 00. Vi har ett serviceavtal med dem, t.ex. så ingår alltid utryckning även på icke kontorstid vid driftstopp. Via nödsignal/nödtelefon i hiss så kan man också dygnet runt få kontakt med deras kundtjänst.

Kabeltv hanteras av Tele2

Bredband/internet hanteras av Telenor

Samtliga kontaktuppgifter finns även på anslagstavlan i trapphusen. Det finns också en brevlåda i entrén till hus 39, där meddelanden till styrelsen/vicevärden och nycklar till gemensamma lokaler kan lämnas.

Om du felanmäler t ex en tvättmaskin, hiss eller liknande är det till stor hjälp om du sätter upp en lapp med datum och ditt namn att felanmälan är gjord, samt på vilket sätt felanmälan skett (tex mejl till Bredablicks förvaltning), så flera anmälningar inte kommer in på samma ärende.