Uppkopplingen kommer ha hastighet 250/250 och ingå i lägenhetens nuvarande avgift. Det ingår även telefoni.
Om medlemmen vill ha ökad hastighet kan kontakt tas med Telenor (f.d. Bredbandsbolaget). OBS! Upphandlingen gäller endast bredband och telefoni, ej TV-paket (där kvarstår samma lösning som tidigare). .
För att aktivera bredbandet och få en router behöver de lägenhetsinnehavare som idag inte redan har bredband från Bredbandsbolaget/Telenor ringa kundservice på 020 -222 222 för att starta upp sitt abonnemang. Välj fast bredband (val 2) och sen fakturafrågor (val 1).
Om du har sedan tidigare har en router från Bredbandsbolaget/Telenor och den inte är alltför gammal behöver inte någon ny router utan det kommer enligt leverantören börja fungera 1/9 utan att ni gör något ytterligare. Om du har en äldre router från Bredbandsbolaget/Telenor kan du ringa för att få en ny. Det enklaste för att vara säker på att det fungerar som det ska är att ringa Bredbandsbolaget/Telenor och fråga om er router är tillräckligt ny.
Ni som idag har bredband hos annan leverantör påminns säga upp det avtalet, annars kommer de fortsätta att fakturera er.
Observera att det uttag som ska användas är fiberuttaget som installerades i alla lägenheter i början på 2000-talet. I de flesta lägenheter finns det i hallen, nära ytterdörren. Bild finns nedan på hur uttaget kan se ut. ComHem-uttaget fortsätter ni använda för TV.