Felanmälan

Som lägenhetsägare har du ansvar för din lägenhet och dess innehåll. Dit hör fönster, dörrar, vitvaror och andra fasta inventarier. Läs i stadgarna vad du som medlem ansvarar för.

Om det gäller våra gemensamma utrymmen, som t ex trapphus, tvättstugor, gemensamhetslokaler samt för felanmälan vänd dig till styrelsen: brf41tunaberg@gmail.comKontaktuppgifter finns anslagna på informationstavla i varje trappuppgång.

Vid jourärende: ring Riksbyggen journummer 0771-860 860
Tider för jour är Vardagar 16.00 - 07.00
Lördag, söndag, helgdag 00.00- 24.00

Ett jourärende är när det är akut fara för person eller fastighet. Vid personskada (ambulans), brand- eller polisärende ringer du alltid 112.

Vid jourutryckning tillkommer kostnad för utryckning och arbete. Vid arbeten som lägenhetsinnehavaren ansvarar för (se stadgarna), debiteras innehavaren, i övriga fall föreningen. Vid fel som bedöms kunna vänta till nästkommande vardag kommer en felanmälan att göras för att undvika kostnader för utryckning. 

Om strömmen går i lägenheten – ta reda på om det endast är din lägenhet eller hela fastigheten. Om det är i din lägenhet – kontrollera jordfelsbrytaren före du ringer ut jour.

Om du har problem med bredband, TV eller telefoni är det till leverantören du ska vända dig.

Sappa
Tel: 0770-45 73 47
www.sappa.se