Felanmälan görs i första hand genom att kontakta föreningens styrelse via epost: brf.tvaan@gmail.com, i andra hand genom att kontakta det företag som hanterar vår fastighetsskötel, Sweax. Genom att låta föreningens styrelse ta del av felanmälan ökar vi chanserna för att hålla kostnaderna för mindre, relativt lättavhjälpta fel nere.
I vilka lägen bör man i första hand kontakta styrelsen?
I vilka lägen bör man kontakta Sweax?
Felanmälan till Sweax görs genom att kontakta:
Sweax AB
Gnistagatan 8
754 54 Uppsala
Hemsida: www.sweax.se
E-post: info@sweax.se
Arbetstider: Helgfria vardagar kl. 07.00 – 16.00
För kontakt och felanmälan kan ni antingen ringa till kundtjänst 018-65 12 80, använda felanmälningsformulär på www.sweax.se eller skicka epost till info@sweax.se. Observera att du själv kan komma att faktureras, beroende på ärendets art.
Vid AKUTA skador eller händelser som inträffar utanför ordinarie arbetstid går det att påkalla jouren. Det är viktigt att först noga fundera igenom problemets art och omfattning och därefter göra en bedömning om åtgärdande kan eller inte kan vänta till nästa arbetsdag. I de fall som det inte kan vänta nås jouren på telefon 08-585 611 88. Observera också att du själv kan komma att faktureras för utryckningen beroende på problemets art.
Observera att felanmälan i detta fall avser fastigheten och inte för den egna bostadsrätten. Gör man en felanmälan för den egna lägenheten kommer medlemmen själv att debiteras förutsatt att inte felet uttryckligen kan anses falla inom ramen för föreningens ansvar. Vid oklarhet om vad som gäller, kontakta förvaltaren eller styrelsen för att rådfråga.
Läs på mer om vad som gäller i dokumentet "Ansvarslista".