Styrelsen kommunicerar huvudsakligen på fyra olika sätt med föreningens medlemmar:
För att digital kommunikationen via "Mitt HSB" ska fungera krävs, först och främst, att du som medlem registrerar din aktuella epostadress samt ditt mobilnummer i "Mitt HSB". Därefter kan du, via "Min Profil / Mina Uppgifter", välja om du vill få en notis via epost när styrelsen skickar ut ny digital information.
Som medlem är det viktigt att förstå att föreningens enda kontinuerliga intäkt är våra månadsavgifter, dvs det som ofta felaktigt refereras till som "hyror". I realiteten är de en avgift som varje enskild medlem betalar för att bidra till att täcka föreningens omkostnader.
Det är också viktigt att samtliga medlemmar hjälps åt att hålla ordning och ta hand om våra gemensamma tillgångar. Större oförutsedda utgifter får ofta till följd att föreningens årsbudget spricker och detta medför allt som oftast att styrelsen tvingas ta beslut om att höja månadsavgifterna mer än vad som är nödvändigt enbart utifrån ökade omvärldskostnader.