För att komma in i tvättstugan och utnyttja bokad tvättid behövs en dörrtagg. Det är en plastbricka som tillhör lägenheten. Taggen fungerar som elektronisk nyckel både till den yttre och den inre dörren i tvättstugorna. Hör av dig till styrelsen via vår funktionsbrevlåda om du saknar tvättstugetagg.
Man kan bara komma in i själva tvättstugan under den tid man bokat. En bokad tid som inte startats 30 min efter passets starttid avbokas automatiskt och debiteras inte.
Boka tvättid på bokningstavlan i tvättstuganAnvänd din tvättstugetagg för att komma in i tvättstugan. Håll taggen mot inloggningssymbolen på bokningstavlan och följ anvisningarna. Systemet är sedan till stor del självinstruerande men en beskrivning av hur systemet fungerar finns uppsatt bredvid varje bokningstavla i respektive tvättstuga.
Om du behöver mera hjälp under uppstart kan du höra av dig till styrelsens funktionsbrevlåda så hjälper någon av oss till så snart vi kan.
För att boka tvättpass via mobilen laddar man först ner appen "Electrolux vision MOBILE". Därefter går man till någon av tvättstugorna och följer anvisningarna på startsidan på den digitala bokningstavlan. Man behöver under registreringen ange sitt lägenhetsnummer samt sin 4-siffriga lösenkod (de uppgifter som följde med taggen vid utkvittering). Om man inte känner till lägenhetsnummer och/eller lösenkoden hittar man uppgifterna under "Meddelande" då man loggat in genom att hålla upp sin tag mot inloggningssymbolen på bokningstavlan.
Gå till sidan Electrolux Web och logga in med lägenhetsnummer och den 4-siffriga koden.
OBS att det inte är tillåtet att använda egna tvättmedel i maskinerna. Dels medför detta risk för allergiproblem för nästa användare, dels är överdosering av tvättmedel den största och vanligaste orsaken till skador på maskinerna, vilket kan medföra stora kostnader för föreningen.