"Information från Telia till kollektivavtalskunder i BRF Växtriket:
Information om er bredbandstelefoni
Vi ser ständigt över våra tjänster för att kunna säkra en modern och framtidsäker teknik. Nu lanserar vi en bättre och mer flexibel och modern telefonilösning genom tjänsten Hemtelefoni via Mobilnätet. Alla samtal till fasta och mobila nummer inom Sverige ingår. Nummerpresentation och mobilsvar ingår också, helt kostnadsfritt.
Hemtelefoni via mobilnätet - kollektivt avtal
- Obegränsade samtal till fasta och mobila nummer inom Sverige.
- Fast telefonnummer, nummerpresentation, telesvar och möjlighet till samtal via wifi-nät.
- Fungerar utanför hemmet och du kan vara tillgänglig vart du än är.
Förändringen kommer ske etappvis:
- Från 1 april 2023 börjar vi sälja vår nya telefonitjänst Hemtelefoni via mobilnätet. Boende i ert avtal som aktiverar sin hemtelefon från 1 april erbjuds Hemtelefoni via mobilnätet.
- Under första kvartalet 2024 kommer befintliga kunder som har bredbandstelefoni få Hemtelefoni via mobilnätet. Det innebär att alla som har aktiverat bredbandstelefoni före 1 april 2023 kommer alltså inte påverkas förrän under första kvartalet 2024 och behöver i nuläget inte göra något. Vi kommer i god tid skicka ut information till de hushåll som berörs av förändringen och informerar om vad som behöver göras.
Får Telia göra en sådan förändring om vi har ett kollektivt avtal?
Telia utvecklar ständigt sina tjänster och tekniska plattformar. Under avtalstiden har Telia har rätt att ändra eller modifiera tjänster och även tekniska plattformar, under förutsättning att tjänsternas funktionalitet är likvärdig eller har bättre kvalitet och prestanda."
Läs mer om tjänsten i "Frågor och svar om Telia bredbandstelefoni".
Vid frågor kring ovanstående information/erbjudande, kontakta Telia på telefonnumret för kollektivavtalskunder, 020 - 20 20 70.