Resultat av enkätundersökning

25 april 2021 Resulatat av enkätundersökningen är sammanställd och styrelsen har gått igenom resultatet. Undersökningen skickades ut till 104st e-postadresser varav 58st svarade.

Nedan hittar ni en kort sammanställning på svaren på enkäten, det inkom även en hel del kommentarer där frågan kring Bredband/TV engagerade mest.

De flesta kommentarerna som kom in var förslag och synpunkter, ett urval finns längst ner på sidan som vi har svarat på. 
Vi kommer titta på samtliga kommentarer i grupper för respektive område.

Gällande Bredband/TV går åsikterna så tydligt isär att det är omöjligt att alla blir nöjda.

Parkering och elstolpar 
Ca 35% (13st) av de som svarat har tillgång till uttag för motorvärmare men använder det inte, kan bero på flera orsaker men mest troligt är att bilen inte har uttag. 

Friskvårdsrum 
76% (44st) av de som svarade har tillgång till friskvårdsrummet av dessa är det 57% (25st) som använder rummet i olika grad.  

18st har uppgett pandemin som orsak till att de inte använder rummet för tillfället. 

Bastu 
74% (43st) uppger att de inte skulle använda bastu om det fanns tillgängligt. 

Festlokal 
50% (29st) har någon gång hyrt lokalen, de som hyrt uppger att de troligen kommer göra det igen. 

Ett fåtal av de som inte hyrt lokalen visste antingen inte att den fanns eller ansåg att det var för dyrt (priset är 250kr/dygn eller 100kr för 4 timmar). 

Övernattningsrum 
Ca 59% (34st) har hyrt rummet och en majoritet uppger att de troligen kommer hyra det igen. 

Tvättstugor 
74% (43st) av de som svarat använder någon tvättstuga regelbundet. 

ca 21% (10st) är missnöjda med det tvätt- och sköljmedel som används, övriga anser att det fungerar bra, bra men luktar inget eller det blir rent men luktar inte gott (13st). 

Ca 76% (39st) uppger att de inte är behov av oparfymerat sköljmedel, ungefär hälften av de som har behov av oparfymerat använder tvättstugan på Ölandsresan 158. 

21st svarade på frågan hur de upplevde det lätt parfymerade sköljmedlet som vi provat i tvättstugan på Dalaresan 3 och 16st upplevde det som bra. 

Det nya bokningssystemet fick omdömet att det fungerar bra eller att det var dåligt i början men att det nu fungerar bra. 

Miljörum 
De flesta anser att det är tydligt hur man skall sortera sitt avfall och av de som använder container för trädgårdsavfall tycker att det fungerar bra. 

 

Frågor & svar:

Varför är gästparkeringen så dyr?
Avgiften ligger nu i nivå med våra omgivande områden, detta gjorde vi för att minska antalet boende och gäster till dessa områden skulle parkera hos pga ett lägre pris och ta upp platser tänkt till föreningens gäster.

Parkeringsappar borde inkludera Parkster som inte tar någon extra avgift.
Easypark tar en extra avgift första timmen på 5kr, används appen Phone Park tas ingen extra avgift ut.

Olämpligt med automatisk dosering av sköljmedel, vissa kläder förstörs och dåligt för allergiker.
Syftet med automatisk dosering är att minska slitage och därmed reparationskostnader på utrustningen. Samtliga tvätt- och sköljmedel är fria ifrån allergener.

Varför har avtalet med Telia sagts upp?
Avtalstiden löper ut hösten 2022 så vi valde att säga upp det och kommer ta in offerter för ett nytt avtal ifrån flera leverantörer.

Tillgång till kanalen ”Godare”.
Finns i dagsläget på kanalplats 423, hur det kommer bli i det nya avtalet går inte att säga.

Tyvärr har inte alla dator hemma men för oss som har det kunde det väl vara bra med tätare info och möjlighet att komma med synpunkter.
De flesta nyheterna kommer ut i samband med ett styrelsemöte, det är då vi diskuterar och beslutar.
Övrig information publiceras på begäran då något dyker upp som behöver informeras om.
För att komma in med synpunkter finns alltid e-postadressen styrelsen@brfvaxtriket.se , även kontaktuppgifter till varje styrelsemedlem finns på hemsidan.

Fler ”lära känna aktiviteter” i föreningen.
Vi är öppna för förslag, kontakta styrelsen eller någon medlem i styrelsen.