Arbetsgrupp för innergårdens utveckling och trivsel

Det finns en arbetsgrupp som arbetar med förbättringar och utveckling av innegården, så att alla har möjlighet att använda den. De har bland annat sett till att det finns sittgrupper, odlingar och planteringar.

Alla i föreningen är välkomna att vara en del av arbetsgruppen, och om du vill vara med så kontakta styrelsens representant Conny Ludvigsson, Åttkantsgatan 10.

Planering för 2024

• Alla intresserade ges möjlighet att anmäla intresse för att använda odlingslådor enligt trivselregler för odlingar. Lägg en lapp i styrelsen postbox på Hagagatan 9 eller skicka ett mail till hattmakarenstyrelsen@gmail.com senast den 15 april.

Genomfört 2023

• Flaggstång monterad och förberedd för ljusslingor under juletid
  • Första steg med plantering i bassängerna, resterande plantering planeras göras 2024

Genomfört 2021-2022

• Grönsaksodling i odlingslådor genom intresserade medlemmar utifrån pikotprojektet 2020
  • Trivselregler som gäller alla har tagits fram för odlingslådor
  • Plantering av blommor i blomlådor och urnor

Genomfört 2020

• Tillverkning och montering av ett så kallat insektshotell - ett boende för insekter
  • Stadsodling - ett pilotprojekt för att pröva om det går att odla köksväxter i odlingsbassänger
  • Plantering av blommor i blomlådor och urnor

Genomfört 2019

• Inköp av gedigna sittmöbler. Två runda bord med parasoll och åtta stolar.
  • Byggnation av två blomlådor med spaljéer invid förrådet.
  • Byggnation av en sittbänk på betongmuren vid bouleplanen.
  • Plantering av lökblommor i de stora odlingsbassängerna.

Mer om stadsodlingsprojektet

• Styrelsen har beslutat att iordningställa en av de mindre odlingsbassängerna till stadsodling.
  • Under odlingssäsongen 2020 genomfördes ett pilotprojekt av Trivselgrupp för innergårdens utveckling för att utvärdera om stadsodling är        möjlig på vår innergård.
  • Projektet har rönt intresse hos många boende och på ett positivt sätt bidragit till en trivsammare innergård.
  • Inför varje odlingssäsong kommer alla medlemmar att få möjlighet att anmäla intresse att använda en av föreningens odlingslådor. Överstiger antalet intresserade tillgängliga odlingslådor sker lottning för fördelning.
  • Trivselregler som gäller alla har tagits fram för odlingar