Bredband, TV och telefoni

Föreningen har Telenor (tidigare Bredbandsbolaget) som leverantör av bredband, TV och telefoni.

Så aktiverar du bredband och TV

För att aktivera bredband och TV kontaktar du Telenor kundtjänst. Se telefon nedan. När du ringer upp får du några alternativ. Välj enligt nedan.

  1. Välj alternativ 2 ( "Ej kund hos oss")
  2. Välj därefter alternativ 3 ("Önskar du bli kund hos oss")
  3. Till kundtjänsten får ange adress i Brf Hattmakaren. Ange även att det är ett gruppanslutningsavtal. Du blir därefter kopplad till  leveransavdelningen.
  4. Till leveransavdelningen anger du mailadress samt mobilnummer. Därefter får du ett sms och mail med koder för aktivering av ditt bredband. TVn aktiveras automatiskt.

Det går bra att kontakta kundtjänst för aktivering redan några dagar innan du flyttar in.

Kundtjänst

Telenors kundtjänst nås på 020-222 222

Uppgradering

Om ni vill ha fler TV-kanaler eller få ännu högre hastighet på ert bredband kan ni göra det hos kundtjänst via telefon eller genom Telenors hemsida.

IP telefoni

Du kan även välja att flytta (portera) ditt telefonnummer från din nuvarande leverantör till Bredbandsbolaget. Bredbandsbolagets kundtjänst kan också hjälpa er med uppsägning av det befintliga abonnemanget.

Trygghetslarm via Ip-telefoni fungerar dåligt

Observera att Bredbandsbolaget avråder från att använda Trygghetslarm via IP- telefoni på grund av dålig funktion. Prata i så fall med din kommun för att se hur de kan hitta en alternativ lösning.

Avgift för bredband, TV och telefoni

En separat avgift på 213 kr/mån för bredband, TV och telefoni kommer som tillägg i samband med månadsavgiften för bostadsrätten.

Mer information om bredband, TV och telefoni