Vid kontakt med kundtjänst behöver du identifiera dig med BankID.
För dig som flyttar från föreningen och för dig som flyttar in
Enklast är att överlåta abonnemanget digitalt med BankID till den inflyttande. Klicka på länken https://www.telenor.se/support/priser-villkor-och-blanketter/fast-bredband-tv-telefoni/overlatelse2/overlata-tv--eller-bredbands-abonnemang/
Vid en överlåtelse så övertar ny person både bastjänst samt utrustning.
Kontakta i så fall kundtjänst. Uppge adress, mailadress och telefonnummer samt att föreningen har ett gruppanslutningsavtal.
Om ni vill ha fler TV-kanaler eller få ännu högre hastighet på ert bredband kan ni göra det hos kundtjänst via telefon eller genom Telenors hemsida.
Du kan även välja att flytta (portera) ditt telefonnummer från din nuvarande leverantör till Telenor. Kundtjänst kan också hjälpa er med uppsägning av det befintliga abonnemanget.
Observera att Telenor avråder från att använda Trygghetslarm via IP- telefoni på grund av dålig funktion. Prata i så fall med kommunen för att se hur de kan hitta en alternativ lösning.
Avgiften är 213 kr/mån för bredband, TV och telefoni och debiteras via din månadsavi.