För att aktivera bredband och TV kontaktar du Telenor kundtjänst. Se telefon nedan. När du ringer upp får du några alternativ. Välj enligt nedan.
Det går bra att kontakta kundtjänst för aktivering redan några dagar innan du flyttar in.
Telenors kundtjänst nås på 020-222 222
Om ni vill ha fler TV-kanaler eller få ännu högre hastighet på ert bredband kan ni göra det hos kundtjänst via telefon eller genom Telenors hemsida.
Du kan även välja att flytta (portera) ditt telefonnummer från din nuvarande leverantör till Bredbandsbolaget. Bredbandsbolagets kundtjänst kan också hjälpa er med uppsägning av det befintliga abonnemanget.
Observera att Bredbandsbolaget avråder från att använda Trygghetslarm via IP- telefoni på grund av dålig funktion. Prata i så fall med din kommun för att se hur de kan hitta en alternativ lösning.
En separat avgift på 213 kr/mån för bredband, TV och telefoni kommer som tillägg i samband med månadsavgiften för bostadsrätten.