Bredband, TV och telefoni

Föreningen har Telenor som leverantör av bredband, TV och telefoni.
Telenor äger router och TV-box men de ingår i bostadsrättens/lägenhetens utrustning.

Kundtjänst Telenor 020-222 222

Vid kontakt med kundtjänst behöver du identifiera dig med BankID.

För dig som flyttar från föreningen och för dig som flyttar in

Enklast är att överlåta abonnemanget digitalt med BankID till den inflyttande. Klicka på länken https://www.telenor.se/support/priser-villkor-och-blanketter/fast-bredband-tv-telefoni/overlatelse2/overlata-tv--eller-bredbands-abonnemang/

Vid en överlåtelse så övertar ny person både bastjänst samt utrustning.

 

Du kan också välja att avsluta tjänsten hos Telenor och skicka tillbaka router och TV-box.

Kontakta i så fall kundtjänst. Uppge adress, mailadress och telefonnummer samt att föreningen har ett gruppanslutningsavtal.

Uppgradering

Om ni vill ha fler TV-kanaler eller få ännu högre hastighet på ert bredband kan ni göra det hos kundtjänst via telefon eller genom Telenors hemsida.

IP telefoni

Du kan även välja att flytta (portera) ditt telefonnummer från din nuvarande leverantör till Telenor. Kundtjänst kan också hjälpa er med uppsägning av det befintliga abonnemanget.

Trygghetslarm via IP-telefoni fungerar dåligt

Observera att Telenor avråder från att använda Trygghetslarm via IP- telefoni på grund av dålig funktion. Prata i så fall med kommunen för att se hur de kan hitta en alternativ lösning.

Avgift för bredband, TV och telefoni

Avgiften är 213 kr/mån för bredband, TV och telefoni och debiteras via din månadsavi.