Passersystem, trapphustavlor och postboxar

Så fungerar passagesystemet

Lägg taggen på porttelefonen så öppnas dörren. För besökare har porttelefonen en inbyggd display med boenderegister. Bläddra med piltangenterna till rätt person/lägenhet och tryck på luren så ringer den automatiskt upp lägenheten. Om ni vill släppa in den som ringer trycker ni 5 på telefonen.

Det kan vara bra att känna till att porttelefonen stängs av efter kl 22.00. Väntar man besök får man kontakta per telefon (fast eller mobil) och manuellt öppna entrédörren.

Kontakta förvaltaren för att  ange det telefonnummer ni vill att porttelefonen skall ringa upp. Ange i mailet namn, lägenhetsnummer samt att det gäller porttelefonen i Brf Hattmakaren.

Beställning av låstaggar

Vid behov av fler låstaggar kontakta förvaltaren

Ange ditt namn, ärende och lägenhetsnumret. Kostnaden 150 kronor per tagg läggs på månadsavin.

Om låstaggen kommer bort

Tänk på att en låstagg är en nyckel/värdeföremål. Anmäl borttappade ”låstaggar” till  förvaltaren för att spärras.

Postboxar och trapphustavlor

En postbox per lägenhet finns i trappuppgången. För att öppna boxen använder du samma låstagg som till entrédörren.

I alla trappuppgångar samt vid tvättstuga finns trapphustavlor. Här kan du se boenderegistret, göra bokningar för gemensamma utrymmen samt se information från styrelsen.

Aktivera tagar

Ibland behöver tagen även uppdateras. Klicka här för att se hur du gör.