Styrelse

Ledamot Maude Adolfsson
Ledamot Lars Nordgren HSB

Mail till Styrelsen: brf.ingenjoren@hotmail.com

Styrelsen har möte 1 gång per månad. Då behandlas alla inkommande ärenden och återkoppling sker så snart det är möjligt efter mötet. Styrelsen bestämmer hur ärendena skall prioriteras.

Styrelsen undanbeder vänligt men bestämt att kontakta styrelsemedlemmar och övriga medlemmar på privata telefonnummer och mailadresser, med undantag av valberedning och vicevärd. Anonyma lappar i trapphus och postlådor är inte heller önskvärt. Dessa ärenden behandlas ej.

Vi vill att alla medlemmar ska trivas och känna trygghet.

Styrelsen behöver arbetsro och struktur. Det mesta av styrelsens arbete och tid i föreningen är ideell. 2 medlemmar i styrelsen har viss telefonersättning, detta för att kontakta HSB, kommun, bank, myndigheter, försäkringsbolag, jurister, företag mm.

Alla i styrelsen ser mail och konversationer på brf-mailen, detta för att alla skall kunna komma insatta till styrelsemötena. Alla i styrelsen har lika ansvar. Undantaget är att ordförande har ett övergripande ansvar och kallar till möten.

Styrelsen samarbetar med vicevärden. Vicevärden är medsittare på alla styrelsemöten. Vicevärden har en mycket viktig roll och är navet i föreningen.