Till varje hushåll levereras en bredbandsförbindelse på 1000/1000 Mbit/s. Vilken hastighet du uppnår i ditt hem beror på om du surfar trådlöst samt vilken typ av egen teknik du har i datorer, mobil osv. Hastigheten kan endast garanteras när du kopplar enheter via kabel. Utrustningen du får tillhör din bostad, den lämnas därför kvar vid flytt. Router finns installerad vid inflytt och varje lägenhet erhåller en extender för bättre trådlös uppkoppling i boendet.
I gruppavtalet ingår ett basutbud med digitala TV-kanaler. Varje hushåll får en smart och smidig digitalbox, samt digitalkort, som kopplas till TV-apparaten. Digitalbox och programkort tillhör föreningen och ska lämnas kvar vid flytt.
Samtliga hushåll får tillgång till följande basutbud:
Aktivering
Inkoppling
I gruppavtalet ingår även playtjänsten Sappa Play där du kan streama de flesta kanalerna från ditt utbud via mobil, surfplatta eller dator. Det går också att streama program till TV:n med hjälp av Airplay eller Chromecast. Enkelt och smidigt kan man se program 7 dagar bakåt i tiden och kolla program som går live. Första gången du loggar in behöver du registrera ett konto på sappaplay.se eller i appen Sappa Play. När registreringen är klar loggar du in med samma e-postadress och lösenord som du har till Mitt Sappa.
För dig som vill ha fast telefoni, beställ på sappa.se eller ring på 0770-45 73 47. Fast telefoni kostar 29 kr/mån – en låg samtalskostnad tillkommer. Portering av telefonnummer tar ungefär 2-3 veckor.
På sappa.se/kundsupport hittar du svar på vanliga frågor och hjälpguider för alla våra tjänster.
När du aktiverat dina tjänster får du ett personligt konto på Mitt Sappa. Där kan du se dina tjänster, få förslag på relevanta erbjudanden, skapa ärende och mycket mer. Du skapar ett konto på sappa.se/aktivera.
För dig som bor i en bostadsrättsförening med gruppavtal vill vi göra det extra enkelt att få hjälp. Du får tillgång till vårt VIP-nummer som är vår mest prioriterade linje. Ring 0770-45 73 47 om du behöver hjälp.