Tv-boxar och en trådlös router finns på plats.
Hammarö Stadsnät kommer att se till att två driftklara TV-boxar och en trådlös-router finns i varje lägenhet när du flyttar in.
Så aktiverar du bredbandet
Ingen aktivering behöver göras, det bara att ansluta sig och surfa. SSID och lösenord, till det trådlösa nätverket, står på den trådlösa-routern som finns i ditt mediaskåp.
Så aktiverar du din TV
Första gången du startat TV-boxen måste du aktivera programkortet genom att följa instruktionen som visas på din TV.
Aktivera/flytta Telefon
För att aktivera din IP-telefonitjänst måste du som lägenhetsinnehavare kontakta tjänsteleverantören Bredband2: 0770-81 10 00
Observera: Det är viktigt att du uppger att du bor i HSB Brf Lillängshamnen samt namn och lägenhetsnummer. Du skall inte betala någont för varken startkostnad eller telefinidosa.
Du kan välja ett nytt telefonnummer eller flytta befintligt telefonnummer. Väljer du att flytta ett befintligt nummer är det bra att kontakta Bredband2 några veckor innan och ange från vilket datum du vill flytta telefonen till din nya adress.
Hur gör man för att uppgradera bredbandet?
Kontakta tjänsteleverantören Bredband2 0770-81 10 00.
Hammarö Stadsnät är ett öppet nät. Detta innebär att du som lägenhetinnehavare kan välja en annan leverantör som är med i Hammarö Stadsnät. Grundkostnaden för kollektivt bredband TV och telefoni ligger kvar även om man väljer annan leverantör.
Mer information finns på hammaröstadsnät.se
Hur gör man för att uppgradera TV?
Kontaktar tjänsteleverantören Sappa AB, 0774-444 744
Hammarö Stadsnät är ett öppet nät. Detta innebär att att du som lägenhetsinnehavare även kan välja en annan leverantör när det gäller TV. En förutsättning är att den leverantör ni väljer är med i Hammarö Stadsnät. Grundkostnaden för kollektivt bredband TV och telefoni ligger kvar även man väljer annan leverantör.
Mer information finns på hammaröstadsnät.se
Fungerar trygghetslarm via IP-telefoni?
För att få relevant information gällande trygghetslarm och IP-telefon bör du kontakta den du fått trygghetslarmet ifrån.
Avgift i samband med månadsavin
En avgift, på 210:-/ månad, för internet/bredband, TV och telefoni tas ut i samband med månadsavin för lägenheten.
Felanmälan
Felanmälan görs till respektive tjänsteleverantör.
Kontakt kundtjänst Hammarö stadsnät
Hammarö Stadsnät nås genom Hammarö Kommuns kontaktcenter 054-51 50 00
eller stadsnat@hammaro.se