Styrelse, valberedning, motioner

Styrelseledamöterna väljs av årsstämman på våren för två år i taget. Enligt stadgarna ska årsstämman utse ordförande och i övrigt fördelar ledamöterna de olika posterna inom styrelsen vid det efterföljande konstitueringsmötet.

En bostadsrättförening är en ekonomisk förening, där styrelsen har ett juridiskt ansvar för sitt handlande gentemot medlemmarna.

Styrelsens uppgift är att tillgodose medlemmarnas ekonomiska intressen och sammanträder ca 10 ggr per år.

Styrelsen ser till att föreningen sköts enligt de lagar och bestämmelser, som finns för bostadsrättsföreningar. Styrelsen håller koll på ekonomin, planerar fortlöpande underhåll och ser till att den dagliga skötseln fungerar, som den ska. I allt detta arbete har styrelsen valt att anlita sakkunniga på HSB.

En av styrelsen målsättningar är, att du som medlem i Skiftnyckeln ska trivas och känna dig trygg i ditt boende.

Styrelsen 2024/2025

Ann-Katrin Gyllsten ordförande

Per Krogh vice ordförande

Anneli Ryman sekreterare

Bo Axelsson vice sekreterare

Haiko Granander ledamot

Johnny Skogvoll ledamot

Dick Westman HSB:s representant

Revisorer
Torbjörn Wiktorin ordinarie
Jan Andreasson  suppleant

Valberedning
Sten-åke Frisk orförande/sammankallande
Carina Frisk
Björn Engelbrektsson

Motion
Har du förslag till förändring eller förbättring som gäller boendet i Skiftnyckeln, skriver du en motion och lämnar den till vicevärden före den 31 januari varje år. Datumet är fastställt i stadgar för bostadsrätter. Motionerna kommer då att behandlas vid årsstämman

OBS!
Motioner som innehåller kränkningar eller personangrepp av kommer inte att behandlas.

Övriga ärenden
Många ärenden kräver inget stämmobeslut utan kan behandlas på styrelsemöten. Skriv ditt ärende på en lapp och lägg i vicevärdens brevlåda, undrteckna med namn och lägenhetsnummer. Du kan också kontakta honom på telefon eller besöka honom på hans kontor torsdagar 18.30 -19.30

Även här gäller att inga ärenden som innehåller kränkningar eller personangrepp kommer att behandlas.