Lägenhetsmappen

Under våren 2005 utdelas lägenhetsmappen till varje hushåll.

Lägenhetsmappen är en pärm som innehåller information om allt som är värt att veta om föreningen.

Innehållet i lägenhetsmappen borde vara följande:

Ett försättsblad

Ett papper där pärmens innehåll finns nedskrivet.

HSB:s informationsbroschyrer

För närvarande är tre av HSB:s broschyrer aktuella:
Välkommen till HSB
Vem skall underhålla bostadsrättslägenheten?
Hur går det för vår bostadsrättsförening

HSB har några andra broschyrer också. Dem kan du läsa på vicevärdskontoret, men vi har bedömt att de inte är relevanta för Soldattorpet.

Föreningens stadgar

Föreningen har antagit nya stadgar under 2018.

Diverse instruktioner

- Soldattorpets egen värmeinstruktion
- bruksanvisning för elvattenvärmare (av märket Safir Parca)
- eventuella andra tekniska instruktioner

Kartor och ritningar

Karta över bostadsområdet (med gräsklippningsområden utmärkta) och planritningar över lägenheten skall ingå i mappen.

Soldattorpets manual

Soldattorpets manual innehåller det viktigaste av det som finns på denna hemsida. Men manualen innehåller också information som av olika anledningar inte finns här.

Annat viktigt

Annat som kan vara bra att förvara i lägenhetsmappen är:
- bruksanvisningar för vitvaror.
- anteckningar om större reparationer, förändringar etc.
- övrigt om lägenheten som kan vara av värde att veta för nyinflyttade.

Minnet är kort

Eftersom minnet är kort och lägenhetsinnehavarna byts ut med jämna mellanrum är det bra att underhålla lägenhetsmappen, som då kan förlänga minnet en aning.

Så när nya versioner av något som ingår i lägenhetsmappen delas ut - snälla uppdatera mappen!

Om mappen flyttat

Ibland händer det att lägenhetsmappen blir så förtjust i någon invånare att den flyttar med från området. Då kan du som ny bostadsrättsinnehavare göra en ny.

Pärmar och det allmänna materialet finns på vicevärdskontoret, ibland kan även nya bruksanvisningar för befintliga vitvaror hittas på det sättet.