Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan

Här kan du göra din felanmälan digitalt. För felanmälan via telefon, se mer info nedan.

Gör en felanmälan

Mitt HSB

I Mitt HSB hittar du all information om ditt boende, medlemskap och din förening. 

Logga in

Förvaltningstjänster

Är din förening intresserad av våra förvaltningstjänster? 

Läs mer

Frågor & svar

I rutan nere till höger kan du söka bland vanliga frågor och få svar direkt.

Kontoret stängt under jul

Måndag 23/12: STÄNGT (gäller kontor, växel och felanmälan)

Fredag 27/12-måndag 6/1: STÄNGT (gäller kontor och växel)

Felanmälan öppet som vanligt på vardagar kl. 8-15, lunchstängt kl. 12-13.

Felanmälan jourtid

För fel av akut karaktär tryck på 1, när meddelandet läses upp så kopplas du till vår jourpersonal via SOS Alarm.

Om du hellre vill prata med oss

Ring oss då på 054-19 84 00

Öppettider växel/reception
Måndag-fredag 09.30-12.00 och 13.00-15.00
Tel: 054-19 84 00

E-post: info.varmland@hsb.se

Besöksadress 
Lantvärnsgatan 12 i Karlstad 

Felanmälan via telefon

Telefonnummer: 054-19 84 10

Öppettider: måndag-fredag 08.00-12.00 och 13.00-15.00. Övriga tider, för fel av akutkaraktär tryck på 1, när meddelandet läses upp så kopplas du till vår Jourpersonal via SOS Alarm.

E-postfelanmalan.varmland@hsb.se

Tekniska frågor

Har du problem att logga in i Mitt HSB, svårt att redigera er HSB brf-hemsida eller glömt ditt lösenord? Här kan du hitta lösningar på dina tekniska problem!

Läs mer här

Kontoret öppet för besök

Kom ihåg att på förhand kontakta personen du vill träffa!

Då en del av personalen arbetar hemifrån är det bra att avtala tid om det är en viss person du vill träffa, för att säkerställa att hen är på plats.


Kontakt
E-post: info.varmland@hsb.se
Växel: 054-19 84 00

Felanmälan
E-post: felanmalan.varmland@hsb.se
Telefon: 054-19 84 10

Svar på våra vanligast förekommande frågor

Nedan finner du svaren på några av våra vanligast förekommande frågor just nu. 

Var kan jag hitta mina avier?

Du hittar dina avier genom att logga in på Mitt HSB med BankID eller med personnummer och lösenord. Under ”Mina sidor” och ”Min bostad” finns dina avier under "Avier & Betalning".

Hur tolkar jag min avi?

På din avi kan det förekomma några begrepp som du kanske inte känner till, nedan är några exempel av vad som kan förekomma.

IMD: Står för individuell mätning och debitering, i din bostadsrättsförening kan det förekomma att delar av din avgift debiteras individuellt. Det kan t.ex. vara varmvatten eller el. En mätare kopplad till din lägenhet mäter din individuella förbrukning och lägger automatiskt upp en debitering på din avi. Generellt så kommer debiteringen ca 3 månader i efterhand.

Överlåtelseavgift: När du genom en försäljning eller gåva överlåter hela eller delar av din bostadsrätt debiteras en överlåtelseavgift, det kan antingen vara köparen eller säljaren som står för denna kostnad. Vad som gäller i din bostadsrättsförening framgår av stadgarna. 

Pantsättningsavgift: När du tar nya eller omförhandlar befintliga lån för din bostadsrätt debiteras en pantsättningsavgift, detta är en engångsavgift. Hur många pantsättningsavgifter som debiteras beror på om du har flera lån eller om ditt lån är uppdelat i flera delar. Det är en avgift per lån/del av lån. 

Varför har jag fått avier fast jag sålt min bostadsrättslägenhet?

Avierna skickas från oss en gång per kvartal, den som äger lägenheten per den första vid ett månadsskifte är betalningsansvarig för hela månaden. Om du har sålt din lägenhet mitt i en månad kan mäklaren hjälpa till att reglera kostnaden mellan köpare och säljare, vanligtvis via en likvidavräkning.

 

Frågor och svar om Kivra

Vad är Kivra?

Kivra är en digital brevlåda dit du kan få dina digitala avier. HSB Värmland är ansluten till den digitala brevlådan Kivra. Du som INTE har Kivra berörs inte av detta. Du som har Kivra får automatisk bostadsrättsföreningens avier från HSB Värmland där. Vill du vara med och bli mer hållbar tillsammans med oss? Läs mer och anslut dig till Kivra på Kivras hemsida.

Jag har Kivra, får jag mina avier dit?

HSB Värmland erbjuder Kivra för utskick av avier till medlemmar i bostadsrättsföreningar. Du som har Kivra slipper alltså pappersavierna och kommer automatiskt att få dina avier digitalt i Kivra. Du behöver inte göra ett aktivt val för att detta ska hända.

Hur skaffar jag en digital brevlåda hos Kivra?

Kivras hemsida hittar du tydliga instruktioner om hur du skaffar en digital brevlåda.

Hur gör jag om jag vill komma i kontakt med Kivras support?

Du kan besöka Kivras FAQ på hemsidan. Supporten har öppet klockan 9:00-15:00 (lunchstängt 11:00-13:00) och du når dem på telefonnummer 077-045 70 00. Kivras support tar gärna hand om frågor relaterade till tjänsten.

Kontakta våra medarbetare

Fastighetsservice

Trädgård och mark

Ekonomer

Energikonsulter

Energiförvaltare

Förvaltare

Byggkonsulter

El- entreprenad

Styr och övervakning

Medlemsansvarig

Hållbarhet

Kontaktlista Ledning

Välkommen till HSB Värmland

Besöksadress: Lantvärnsgatan 12 i Karlstad