Styrelsen och övriga förtroendevalda

Vid årsmötet den 27 maj 2020 valdes följande styrelse för Brf Stadion och styrelsen har därefter konstituerat sig. Även revisorer och valberedning tillsattes.

Styrelsens mailadress: brf.stadion@gmail.com

Styrelsen:

• Ordförande: Peder Stockman, 070-528 44 82

• Vice ordförande och medlemsansvarig Erika Edin, 070-675 45 95

• Sekreterare: Tomas Lovén, 0920-888 30

• Ekonomi och avtal: Linda Karlsson, 072-898 55 14

• Teknisk chef: Thomas Åström, 070-545 61 01‬

• Informatör: Lars Pekka, 070-605 57 71

• HSB-ledamot (utsedd av HSB Norrs styrelse): Per Aludden, 070-303 78 42

Valberedning:

• Hans Eriksson, sammankallande

• Larisa Pekka

Föreningsvalda revisorer:

• Ann Jansson

• Göran Littorin

Rollfördelning i styrelsen för Brf Stadion

Ordförande (Peder Stockman)

Krav: Låter alla komma till tals, kallar till styrelsemöten, ser till att diskussionen leder till tydliga beslut, har stort kontaktnät och vågar ta konflikter.

Uppgift: Leder styrelsens arbete, kallar till styrelsemöten, rapporterar till styrelsen, är bostadsrättsföreningens ansikte utåt, är kontaktyta för utegruppen,

Ekonomiansvarig (Johanna Nilsson)

Krav: Har stor förståelse för resultat- och balansräkning, gärna ekonomiutbildad eller har motsvarande yrkeserfarenhet, förmåga att presentera ekonomi på ett pedagogiskt sätt till icke ekonomer.

Uppgift: Ansvarig för föreningens ekonomi, följer den ekonomiska utvecklingen kontinuerligt, analyserar, informerar övriga styrelsen på ett pedagogiskt sätt, kontaktyta för besiktningsgruppen. Arkiverar styrelseprotokollen i pappersformat. Rapporterar åtgärder till styrelsen.

Sekreterare (Tomas Lovén)

Krav: Förmåga att skriftligt sammanfatta beslut, diskussioner och övrig kommunikation på ett tydligt sätt, har ordningssinne.

Uppgift: Föra protokoll vid styrelsemöten, sammanställa och skriva dagordning i samråd med ordförande, vara styrelsens kommunikatör, informera medlemmarna, dokumentera styrelsens handlingar elektroniskt. Rapporterar åtgärder till styrelsen.

Vice ordförande, medlemsansvarig (Erika Edin)

Krav: Allmänkunnig, förmåga att uppfatta signaler och skeenden bland medlemmarna, mod att även ta upp känsliga frågor med medlemmar.
Uppgift: Inhämta uppgifter om och kontrollera nya medlemmar i föreningen. Tar ofta hand om nya frågor som kräver styrelsens engagemang. Rapporterar åtgärder till styrelsen.

Ansvarig för upphandling och avtal, Johanna Nilsson

Krav: Kunskap om upphandling och förhandling.

Uppgift: Ansvara för föreningens avtal, leda arbetet med upphandling och förhandling.

Teknisk koordinator Bengt Larsson

Krav: Allmänkunnig, förmåga att uppfatta signaler och skeenden bland medlemmarna.

Uppgift: Att sköta tekniska arbetsuppgifter inom Brf Stadion.

Information (Lars Pekka)

Krav: Ha förståelse för medlemmarnas behov av information.

Uppgift: Ansvara för hemsida, nyhetsbrev och övrig information till medlemmar.

HSB:s representant i styrelsen (Per Aludden)

Sakkunnig från HSB Norr samt kontaktyta mellan styrelsen och HSB.