Om du behöver hjälp

Akut situation = Ring 112 - tveka inte att larma i en akut situation.
Om det börjar brinna - försök stänga in brandhärden, larma och säkra dig själv.

FELANMÄLAN

Gör en felanmälan om något är trasigt i fastigheten som till exempel belysning, portar, väggar, brunnar, etc.

Du kan även göra en felanmälan om något är trasigt i din lägenhet eller om du önskar anlita fastighetsskötaren för att få hjälp med något annat. Tänk på att du själv får betala för de åtgärder som ryms inom ditt egna ansvar som lägenhetsinnehavare.

För att göra en felanmälan går du till denna fliken på HSB:s webbsida eller så ringer du in felanmälan på 010-442 24 24.

BOENDESERVICE

Vänd dig till HSB Boendeservice för dina ärenden som privatperson. Det kan till exempel handla om pantbrev, ställa sig i garage- eller extraförråd kö, meddela nytt reg nr på bilen, frågor om avgifts avin etc. Enklast via mail till boendeservice.gbg@hsb.se men du kan också ringa 010-442 20 00 klockan 08.00-16.30.

AKUTA FEL I FASTIGHETEN, HISSAR ELLER STÖRNING (länk)