Kund och medlemsservice

Kund och Medlemsservice
Hit vänder du dig exempelvis vid akuta fel, felanmälan i allmänna utrymmen, försäljning av bostadsrätt, frågor om panter, frågor om månadsavgifter, namnändring etc.

Anmälan:            www.hsb.se/stockholm/om-hsb/kontakt/
E-mail:                service.stockholm@hsb.se
Tel:                       010-442 11 00

Öppettider:         måndag-onsdag kl: 08:00-16.30
                            torsdag kl: 08:00-18:00
                            fredag kl: 08:00-16:30

Jour
Akuta fel efter arbetstid anmäls till jouren. Tänk på att onödiga utryckningar medför kostnader för föreningen, om felet kan vänta till nästa dag felanmäls det som vanligt.

Tel:                     08-695 00 00    

Bredband, TV och telefoni
Om det uppstår problem med uppkoppling eller om du vill beställa ökat utbud av tjänster vänder du dig direkt till bredbandsleverantören Bredbandsbolaget.

Tel:                     0770-777 111   

Vitvaror
Ni har 5-års garanti på vitvaror, ni har fått ett garantibevis från Electrolux. När ni ringer felanmälan ange det referensnummer som finns på garantibeviset som finns i HSB-pärmen.

Tel:                     0771-76 76 76

Parkeringsfrågor
Om ni undrar över hyresavier eller vill ha en garageplats ska ni kontakta HSB Servicecenter

Tel:                     010-442 11 00

Hiss
Om hissen är trasig ska ni vända er till Kone med felanmälan. Även i hissen finns kontaktuppgifter om den skulle stanna.

Tel:                     0771-50 00 00