Tekniker kommer att vara på plats i vår förening under dagen mellan klockan 08:30 och 17:00. Bahnhofs teknikerna kommer behöva ha tillgång till din lägenhet, det i syfte för att komma åt den box med fiberutrustningen som sitter monterad i anslutning till hatthyllan i hallen.
Du som bor på Loviselundsvägen 9, 13 eller 17, du ombeds att lägga en nyckel i tuben i dörren. Dvs om du inte har möjlighet att vara hemma. Det så att teknikerna kan komma in i din lägenhet och installera nödvändig nätverksutrustning. Tänk då på att inte låsa säkerhetslåset. Du som bor på Loviselundsvägen 1, 3, 5, 7, 11 och 15 får gärna vara hemma på morgonen/förmiddagen, så ber vi Bahnhof med dom adresserna. Föreningen har ingen annan tillgång till dom lägenheterna.
Du som idag är ansluten till internet via fibernätverket, du behöver också själv säga upp ditt abonnemang via den operatör du tidigare haft. Är du kund hos Bahnhof, så kommer Bahnhof att hjälpa dig med att avsluta nuvarande abonnemang. Dock så är det upp till dig att säkerställa så att så sker. Föreningen tar inget ansvar för privata abonnemang. För vidare information, se det informationsblad som delades ut i augusti. Saknar du det, finns det att ta del av på föreningens Facebookgrupp eller på vår webbsida.
Skulle du ha problem med att komma i gång, eller om ditt lägenhetsnummer inte dyker upp, kan du kontakta Bahnhofs kundtjänst. Bahnhof har skapat priokoden 3033 till oss och den används genom att ringa 010-510 40 20. Koden kommer att gälla mellan 2023-10-09 – 2023-10-11 och används för att förenkla för dig att komma igång med sin nya tjänst, där du kan få hjälp med aktivering och eventuell felsökning.