Vicevärd informerar

Felanmälan och inre fond

Felanmälan kan göras på två sätt beroende på vad som gått sönder.

• Stopp i tvättstället ovanför golvet eller fel på spis eller kylskåp får du bekosta själv och då kan du ringa HSB felanmälan: Dagtid 010-4513050 Eller Jourtid 010-4513060 eller enligt länken nedan
  • Kalla element, dålig värme på kranvattnet är exempel på fel på föreningens egendom skall felanmälas till vicevärden 0738 - 48 65 58.

Fråga styrelsen hellre en gång för mycket än en gång för lite när du planerar att göra ändringar eller renovering i din lägenhet eller uteplats. Du kan orsaka stora skador och bli ersättningsskyldig.

Om du undrar över något som gäller ditt boende eller föreningen. Ta gärna kontakt med vicevärden. Han hjälper dig gärna tillrätta eller följ länken nedan för mer information

Inre fond
Numera görs ingen avsättning till inre fond. För de lägenheter pengar i fond finns kvar finns möjlighet till uttag.
Vid uttag ur den inre fonden, kontakta vicevärd.