Allmänt

Lägenheten med tillhörande utrymmen skall hållas i gott skick. Tänk också på att hålla ordning i ditt förråd. Vem som ansvarar för vad, du själv eller föreningen, framgår av föreningens stadgar och broschyren "Vem skall underhålla bostadsrätten"

Anmäl omedelbart fel i lägenheten eller fastigheten till felanmälan 010 - 451 30 50 alternativt jour 010 - 451 30 60 kan också anmälas på http://www.hsb.se/sydost/felanmalan

På samma sätt anmäler du om ohyra eller skadeinsekter förekommer i eller i anslutning till lägenheten.

Ta del av och följ de anvisningar och meddelanden som föreningen lämnar ut

Under tiden 22:00 - 06:00 gäller tystnad inom föreningens område. Undvid störande ljud och livliga aktiviteter under denna tid. Tänk på att visa dina grannar hänsyn även under övriga tider och inte störa i onödan.

Om du upplever störningar är det bra att fylla i en störningslista så är det lättare för styrelsen att hantera frågan. Ladda hem och fyll i störningslistan nedan och lämna i brevlådan vid kvarterslokalen.