I Humlets bostadsrättsförening har vi gruppavtal med Telia för bredband, hemtelefoni via mobilnätet och Digital-TV.
Vid ingånget avtal har alla lägenheter fått utrustning från Telia för anslutning till Internet och Digital-TV, dvs en router och en box för Digital-TV. Om dessa saknas vid inflytt, vänligen kontakta föregående ägare.
Kontakta Telias support på 90200
Kostnad köp av ny utrustning står respektive lägenhetsinnehavare för.
Gå till närmaste Teliabutik eller besök deras webshop.
Vår bredbandsanslutning med Telia är på 100/100 Mb/sek, villl du ha snabbare hastighet kan detta beställas individuellt.
Ditt uttag sitter oftast i nära anslutning till ditt första telefonuttag. Det är där du ska ansluta routern från Telia.
När du flyttar in i Humlet måste du själv kontakta Telias kundtjänst för att aktivera bredbandet till din bostad. På samma sätt måste du säga upp ditt personliga avtal med Telia när du flyttar så att den som köpt din lägenhet kan aktivera sitt bredband.
SIM-kort för hemtelefoni via mobilnätet beställs individuellt av Telia.
Hemtelefoni via mobilnätet fungerar i stort sett som fast telefoni. Du får ett SIM-kort med ett helt vanligt telefonnummer och ringer med samma samtalsavgifter och prisavtal som med vanlig fast telefoni. Den fasta avgiften ingår för närvarande i din månadsavgift till Humlet.
När det gäller TV har vi Digital-TV från Telia. I avtalet med Telia ingår deras TV-paket Lagom.
Humlets nuvarande avtal med Telia gäller till och med december 2025.
Kom ihåg att kontakta Telia när du flyttar. Det gäller både när du flyttar till och när du flyttar ifrån Humlet.
Kollektiv utrustning tillhör respektive lägenhet och skall lämnas kvar vid utflytt.