Felanmälan


Det är av största vikt att felanmälan skickas iväg i samband med att felet upptäckts.

När ska en felanmälan göras?

En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas, kontrollera föreningens stadgar om ansvaret ligger hos bostadsrättshavaren eller föreningen. Det är innehavaren av lägenheten (ej andrahandshyresgästen) som ska göra felanmälan gällande fel i lägenheten. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan eller på vinden. 

Hur ska en felanmälan göras?

Akuta fel

Vid akuta fel, så som t.ex. vattenläckor kontakta Dygnet fastighetsjour. Vid ett akut fel skall bostadsrättshavaren även informera styrelsen omedelbart.

Övriga (icke akuta) fel

För bästa möjliga service, logga in i MittHSB för att göra felanmälan och se akutell status på alla dina ärenden.